sobota, 21 kwietnia 2012

Kurczak w sosie curry.

Lubię kulinarne programy. Jakoś ostatnio trafiam w nich na potrawy rodem z Indii. Wszystko wydaje się być niesamowicie smaczne, więc spróbowałam zrobić coś na kształt indyjskiego kurczaka w curry. Z pewnością mój przepis nie odzwierciedla indyjskiej tradycji, ale to, co ugotowałam smakowało nam i było zupełnie inne od dotychczasowych naszych obiadów. Potrawa wyglądała zachęcająco i pięknie pachniała :o)



Składniki na ok. 5 osób:

2 duże piersi kurze
1 puszka pomidorów bez skórki
1 puszka mleczka kokosowego
1 pęczek kolendry (lub pietruszki)
1 mały jogurt naturalny
1 łyżka garam masala
1 średnia cebula
3,4 ząbki czosnku
3 cm imbiru
1 mała papryczka chilli
sól i pieprz
olej

------------------------------

Najpierw zamarynowałam mięso: pokrojone w większe kawałki piersi obsypałam solą, pieprzem i 1 łyżeczką garam masala; do miski wlałam jogurt, włożyłam mięso i wymieszałam; odstawiłam do lodówki.

Na rozgrzany olej wrzuciłam pokrojoną cebulę, obrany i pokrojony drobno imbir i czosnek oraz pół papryczki (również pokrojona w drobną kosteczkę; bez pestek!), dosypałam resztę garam masala i zaczekałam, aż cebula się zeszkli a przyprawa zacznie pachnieć (wierzcie mi, doskonale uchwycicie ten moment :o)); następnie wrzuciłam mięso i zaczekałam aż zamkną się pory; do głębokiego talerza wlałam pomidory z sosem, rozdrobniłam je widelcem na papkę i dolałam do mięsa; poddusiłam chwilę; na koniec dodałam mleczko kokosowe i wszystko dusiłam aż mięso skruszeje, dosoliłam i obsypałam posiekaną pietruszką. Podałam z ryżem.

Smacznego!


1 komentarz:

  1. wygląda wyjątkowo smakowicie ^^ kolejny przepis do wypróbowania ^^

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i podzielenie się opinią :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...