sobota, 15 sierpnia 2015

595

Kto mnie chociaż trochę zna, ten wie, jak bardzo lubię serniki, szczególnie te "ciężkie". Przypadkiem, jak to zwykle bywa, natknęłam się na przepis sernikowy w wersji dietetycznej na stronie Cooking & Goodlooking. Wyglądał bardzo smakowicie, a że dawno nie piekłam serników, skusiłam się. Jest upał, a włączony piekarnik skutecznie zniechęca do przebywania w małej kuchni, więc przepis musiał "się skurczyć". Jeśli i Wy wolicie skrócić przygotowanie tego ciasta, poniżej moja wersja:




składniki na 24cm tortownicę:

1 kg twarogu (mój był "od gospodarza")
100g cukru trzcinowego
150ml jogurtu naturalnego
3 łyżki mąki ziemniaczanej
odrobina soku z cytryny (starłam też trochę skórki)

wszystkie powyższe składniki umieściłam w misce i potraktowałam blenderem - ma powstać gładka masa

5 jaj
pół szklanki owoców (u mnie borówka amerykańska)

do zblendowanej masy wbijałam po jednym jajku i miksowałam na wolnych obrotach krótko, ale za każdym razem czekałam do momentu, aż jajko "znikło" w masie; gotową masę wlałam do tortownicy wyłożonej papierem, a na wierzch porozrzucałam borówki; piekarnik nagrzałam do 180 stopni i piekłam ok. 15 minut, następnie obniżyłam temp. do 120 stopni, tortownicę przykryłam kawałkiem papieru do pieczenia i piekłam sernik jeszcze ok. 1 godz.; po tym czasie zdjęłam papier i wyłączyłam piekarnik, sernik zostawiłam w piekarniku, by przestygło; wystudzone ciasto oblałam lukrem, posypałam migdałami w płatkach i wstawiłam do lodówki; wytrzymałam 2 godziny, po czym spałaszowałam kawałek! Było pyszne w towarzystwie kawy :-)



4 komentarze:

  1. Super przepis !
    A serniczek bardzo smakowicie wygląda, chyba pokuszę się o upieczenie ;-)
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wygląda, smakuje pewno też rewelacyjnie. Ja dzisiaj w ramach słodkości do kawy skusiłam się na upieczenie bez, a to wszystko przez to, że miałam białka w lodówce :) Przepis na sernik na pewno wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakował wspaniale, polecam z czystym sumieniem :-)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i podzielenie się opinią :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...